Usein kysytyt kysymykset – FAQ

Renkaanvaihto, renkaiden ostaminen sekä rengashotellipalvelut ovat varsin normaaleita palveluita. Kuitenkin aina asiakkaillamme herää kysymyksiä ja tälle sivulle on kerätty useimmin meiltä kysytyt kysymykset. Jos et löydä tältä sivulta mietäsi askarruttavaa asiaa, niin älä epäile kysyä sitä meiltä. Vastaamme mielellämme kysymyksiin. Voit esittää kysymyksesi meille paikan päällä, puhelimella tai sähköpostilla.

Pitääkö kotipysähdyksen vaihdon aikana olla mukana tai seisoa vieressä?

Ensimmäisellä kerralla riittää kun annatte renkaat meille ja mahdollisesti tarvittavat extra työkalut (huom! lukkopultit tms). Tämän jälkeen jatkossa välttämättä teidän ei tarvitse kertaakaan tavata PitStopin väkeä, kuin korkeintaan siinä tilanteessa kun auto vaihtuu tai asiakassuhde joskus puretaan.

Miten palvelu aloitetaan?

Palvelun aloitus on helppoa, varaat vain ajan kalenterista jonka jälkeen saat viestin sähköpostiisi. Sähköpostiin tulee vahvistus ja aktivointi linkki jolla varmistat ajan. Tai vaihtoehtoisesti voit soittaa meille numeroon
040 822 8282 tai lähettää ajanvaraus@pitstop.fi varauksesi tai yhteydenotto pyynnön.

Onko kalenteriin merkityt vaihtoajat kuinka tarkkoja?

Pyrimme noudattamaan aikataulua minuutilleen. Aloitusaikaan asentajamme pitäisi olla jo autonne kimpussa tai pihassa alkamassa vaihtamaan renkaita. Aika on mitoitettu reiluksi, ja ihan koko varattua aikaa ei vaihdossa todennäköisesti mene.

Entä jos myöhästyn, enkä ole heti paikalla kun aika on varattu?

Pienet, parin minuutin myöhästymiset eivät haittaa, riippuen varaustilanteesta katsomme aina tilanne kohtaisesti miten kauan pystymme odottamaan. Kuitenkin kaikki sovitut vaihdot pyritään tekemään myöhästymisistä huolimatta, mutta joskus aikataulu ei anna periksi.

Kuka korvaa mahdolliset vaihdossa aiheutuneet vahingot?

Mikäli vahinko sattuu asentajan selkeästä virheestä tai asentajan tehdessä työtään, niin tällöin korvaaja on PitStop Finland ja vakuutus. Tällaisia tilanteita on vaikea kuvitella sattuvaksi. Näin tapahtuessa asiakkaaseen ollaan yhteydessä tai mikäli asiakas huomaa virheen, tulee hänen olla välittömästi yhteydessä PitStopiin.

Kuitenkin alan yleisen käytännön mukaan, emme vastaa katkenneista pinnapulteista, pulteista tai hajonneista muttereista tai lukkopulteista.

Renkaiden vaihdossa asiakas on aina lähtökohtaisesti vastuussa siitä, että vaihdon yhteydessä asentajalla on oikeat pultit/mutterit käytössään ja että renkaat&vanteet sopivat kyseiseen autoon. Emme kiinnitä spacereitä, epäkeskopultteja tai mitään muutakaan, mitä Suomen tieliikennelaki ei salli.

Jos huomaan jotain reklamoitavaa vaihdosta tai uusista renkaista, kuinka toimin?

Soitto meille tai käynti meidän toimipisteessä auttaa ja voimme sopia jatko toimenpiteistä.

Haluan uudet renkaat vanteille? Kuinka se onnistuu tai vanteiden hankinta?

Meille voit soittaa, lähettää sähköpostia tai tulla käymään katsomaan uusia renkaita tai vanteita.

Pääasiassa suosittelemme Rautamon vanteita laadun puolesta. Rengasmerkeissä on monia vaihtoehtoja, mutta esim. hiukan vähemmät tunnetummat Vredestein ja Apollo ovat todella suositeltavia renkaita, vaikka nimen perusteella ei kenellekään mitään välttämättä sanoisi.

Miten PitStop eroaa perinteisistä rengashotelleista?

Tarjoamme joustavampaa ja liikkuvampaa palvelua kuin kilpailijamme. Etenkin yritykset voivat säästää palvelullamme selvää rahaa, mutta liikkuviapalveluja voi myös käyttää yksityiset mukavuuden haluiset ihmiset!

Varauskalenteri näyttää täydeltä tai haluamalleni ajalle on ruuhkaa?

Varauskalenterissamme näkyy toistaiseksi vain osa tehdyistä varauksista, soittamalla saattaa löytyä vielä vapaita aikoja. Meillä on aina pari asennuspistettä ja varauksia liikkuvaan palveluumme koitetaan sopia kunkin auton tilanteen mukaan ja mahdollisimman lyhyin siirtymin. Puhelinvaraukset eivät välttämättä myöskään näy siis ajanvarauskalenterissamme ja joskus toimipisteessämme voi olla hyvinkin vapaita aikoja jäljellä. Sesongeissa kuitenkin parasta on olla liikkeellä ajoissa.